سیستم کنترل تردد اتاق سرور

سیستم کنترل تردد و دسترسی

کنترل تردد (access control) چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

سیستم های کنترل تردد  و سیستم های کنترل دسترسی چیست؟

از زمان پیدایش بشر، ما نیاز به محدود کردن دسترسی به خانه‌ها، مشاغل یا مکان‌هایی را که کاملاً برای عموم ازاد  نیستند، تشخیص داده‌ایم. تصور می شود اولین سیستم های کنترل ترافیک سنگ ها یا موانعی بوده اند که در ورودی خانه های انسان مانند دیوارها و درها قرار گرفته اند. درها، دیوارها، دروازه‌ها و سایر موانع برای جلوگیری از ورود آزاد در طول زمان استفاده شد. در دنیای امروز، از کنترل تردد به عنوان وسیله ای صحبت می شود که فعالانه ورود را تأیید یا رد می کند. به طور معمول برای موسسات تجاری، صنعتی و دولتی، به ویژه مراکز مالی. سیستم‌های امروزی چیزی بیش از محدود کردن دسترسی به فضاها انجام می‌دهند، اما این هنوز کارکر  اصلی آنهاست.
همان اصطلاحی که در توصیف سیستم‌های کنترل تردد فیزیکی استفاده می‌شود، در درجه اول در دنیای فناوری اطلاعات برای توصیف سیستم‌هایی برای محدود کردن یا کنترل تردد در شبکه‌های کامپیوتری و نرم‌افزار استفاده می‌شود. ممکن است کمی گیج کننده باشد، اما این مقاله یک سیستم کنترل تردد را توصیف می کند که تردد را در یک فضای فیزیکی کنترل می کند.

چرا سیستم های کنترل تردد  ضروری است؟

دلیل اجتماعی که ما فکر می کنیم کنترل تردد ضروری است موضوعی است که در مقالات دیگر توسط افرادی که بیشتر از من به روانشناسی علاقه دارند بررسی شده است. به طور کلی پذیرفته شده است که هر ساختمان به نوعی کنترل تردد نیاز دارد. لازم به ذکر است که اگر در جامعه شهری تعداد کمی از ساختمان های دارای درهای قفل شده وجود داشته باشد، سوال در مورد لزوم تنظیم تردد نیازی به توجیه ندارد. دلیل واضح برای کنترل تردد – جلوگیری از دسترسی غیرمجاز توسط افرادی که ممکن است با تخریب اموال یا آسیب رساندن به افراد سرقت کنند – جایی است که منطق توجیه هزینه یک سیستم کنترل ترد آغاز می شود. بهبود کارایی کارکنان و محدود کردن مسئولیت ها به آنها از دیگر دلایل مهمی است که اغلب توسعه این سیستم ها را توجیه می کند.

حال چرا باید دستگاه کنترل تردد  و  یا سیستم کنترل دسترسی بخریم ؟

یک سیستم کنترل ترافیک به شما کمک می کند تا ترافیک ورودی و خروجی پرسنل را در محل کار یا هر مکان مهم دیگری بررسی کنید.
پیشنهاد می کنیم قبل از خرید دستگاه کنترل تردد با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین راه حل را در این زمینه به شما ارائه دهیم. سیستم کنترل تردد با سیستم نظارت بر حضور و غیاب کاملا متفاوت است و این دو سیستم را نباید یکسان در نظر گرفت و باید از یک سیستم برای دو منظور استفاده کرد.
.

سیستم کنترل تردد کجا نصب میشود؟

دستگاه تنظیم تردد وسیله ای خاص و ویژه است و در تمامی مکانهایی که نیاز به کنترل و مراقبت از درب های ورودی و خروجی را احساس می کنید نصب می شود.
درب آزمایشگاه های دانشگاه، اتاق سرور، درب اتاق های ویژه بیمارستان، اتاق سازمانها و ارگان های نظامی، اتاق مدیران و مدیران، درب سالن های کنفرانس و ….
لطفا توجه داشته باشید، با تجهیزات ویژه ای که امروزه برای سیستم کنترل تردد وجود دارد، هیچ محدودیتی برای نصب وجود ندارد. به طور کلی دستگاه کنترل تردد را می توان بر روی هر دری قرار داد.

تجهیزات جانبی سیستم کنترل تردد

برای نصب و راه اندازی سیستم کنترل تردد علاوه بر تجهیزات کنترل تردد و نرم افزار کنترل تردد به تجهیزات دیگری نیز نیاز است که با توجه به محل نصب انتخاب می شوند. از جمله این ویژگی ها می توان به قفل های برقی ، زبانه های برقی ، مبدل ها ، کلیدهای فشاری  غیره اشاره کرد.

در نتیجه
سیستم های کنترل تردد از هر نوع که باشد در جامعه ما همیشه استفاده می شود. سیستم های امروزی اغلب شامل قفل های الکترونیکی، صفحه کلید، کارت خوان یا دستگاه های بیومتریک هستند.  اگرچه این سیستم ها کارایی خیلی بیشتری از اجازه ورود ندادن به افراد اشتباه دارند حفاظت از افراد و دارایی ها دلیل اصلی گسترش سیستم های کنترل تردد است، اما بهبود کارایی و محدود کردن ریسک مسئولیت به صاحبان مشاغل کمک می کند تا بازگشت سرمایه مورد نیاز خود را ارائه دهند.

اکسس کنترل

نظارت تصویری، تشخیص نفوذ و سایر فناوری های امنیتی به طور گسترده ای برای محافظت از مراکز داده، اتاق های سرور و رک ها استفاده می شود. هنگامی که این اقدامات با کلید کنترل دسترسی ترکیب می شود، این اقدامات از ورود افراد غیر مجاز به یتاسنتر جلوگیری می کند و در نتیجه از خرابکاری های احتمالی نیز جلوگیری می شود.

کلید  فیزیکی اکسس کنترل دیتاسنتر از دسترسی به تجهیزات کامپیوتری جلوگیری می کند. اگر صاحب یا اجاره کننده سرور شخصی در یک مرکز داده هستید، موظف به رعایت اصول حفاظت در برابر تهدیدات فیزیکی و سالم نگه داشتن تجهیزات هستید. در این سیستم فقط افراد مجاز می توانند به سخت افزار دسترسی داشته باشند.

با این نوع کلیدهای الکترونیکی تا زمانی که سیستم مجوز دسترسی را صادر نکند، رکها  به هیچ وجه باز نمی شوند. این پیکربندی یک لایه امنیتی دو لایه ایجاد می کند. برخلاف سیستم های معمولی که می توانند با سیستم کارت خوان یا ومتریک پیکربندی شده و برای کنترل متمرکز شبکه استفاده شوند.

کارشناسان شرکت توسعه نگار فرنام می توانند به شما کمک کنند. ما در مورد نیازهای سازمان شما با شما صحبت خواهیم کرد و به شما کمک خواهیم کرد تا تعیین کنید کدام گزینه برای سازمان شما سودمندتر است. هم اکنون با ما تماس بگیرید..

فهرست