کف کاذب اتاق سرور

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. راهکارها
  4. chevron_right
  5. کف کاذب اتاق سرور

کف کاذب اتاق سرور

کف کاذب نوعی از کف است که در ابعاد مختلف و با جنسهای مختلف مانند مواد معدنی، فلزی، شیشه ای و … تولید میشود و کاربردهای فراوانی دارد. می توان از کف کاذب در فضاهای مختلف از قبیل ادارات، محیط های آزمایشگاهی و موارد دیگر استفاده کرد.

یکی از کاربردهای آن استفاده از کف کاذب در اتاق سرور و مراکز مخابراتی می باشد. اگر جزئیات زیرساخت فیزیکی اتاق سرور را بررسی کنید، می بینید که تمام زیرساخت ها دارای کف کاذب هستند که باعث می شود کف بالاتر از حد معمول باشد. کف کاذب اتاق سرور باعث ایجاد یک فاصله دلخواه میان کف اصلی ساختمان و کفی که میخواهیم تجهیزات بر روی آن نصب شود، ایجاد میکند.

ابعاد مختلف تایل کف کاذب اتاق سرور با توجه به عرض 60 سانتیمتری رکهای استاندارد، تایل های مربعی 60*60 سانتی متر مربع می باشد. سیستم کفپوش دارای تایل های کاملا متحرکی و قابل تعویض است که بر روی پایه ها (Pedestal) یا شاسی (Stringer) قابل تنظیم یا هر دو قرار گرفته و قابلیت دسترسی به فضای زیرین خود را فراهم می آورد.  سیستم های سرمایش INROW (راهروی سرد) و INRACK (داخل رک) و سیستم سرمایش In Room (داخل اتاقی) برای مراکز داده استفاده میشود که در این روش باد سرد مورد نیاز به کف کاذب دمیده شده و با استفاده از کف های کاذب سوراخ دار، هوای سرد  به هر نقطه از اتاق سرور که نیاز است هدایت می شود.

کف کاذب اتاق سرور

مزایای استفاده از کف کاذب اتاق سرور

سینی گذاری در زیر کف کاذب، عبور کابل های برق و شبکه، عبور لوله های گاز یا آب خنک برای سیستم های سرمایش مورد استفاده، نصب تجهیزات سیستم اعلام و اطفا حریق و نصب برخی تجهیزات دیگر در زیر کف کاذب، از جمله مزایای استفاده از کف های کاذب در مراکز داده و اتاق سرور می باشد.

یکی از مهمترین مزایا استفاده از کف کاذب که معمولا فراموش میشود، ایجاد جدول مختصات مرکز داده می باشد. در ردیف طول کف کاذب، بر روی دیوار در ارتفاع مناسب بر حسب هر تایل کف، یک حرف و در ردیف عرضی کف کاذب، بر روی دیوار در ارتفاع مناسب بر حسب هر تایل کف یک عدد نوشته چسبانده می شود. حال در نقشه یا مستند اجرایی اتاق سرور چنانچه در زیر هر یک از تایل های اتاق سرور تجهیزی وجود داشته باشد با نوشتن مختصات آن تایل در نقشه یا مستند، محل نصب تجهیز همیشه مشخص خواهد بود و برای دستیابی به آن نیاز به برداشتن همه تایلهای اتاق سرور نخواهد بود. بطور مثال: سینی کابلهای شبکه A10 تا A2 یا سینی کابلهای برق B10 تا B2 و یا محل نصب نازل اطفاء حریق F19 و …

انواع کف کاذب

کف کاذب آلومینیومی

کف کاذب آلومینیومی یکی از پرکاربردترین انواع کف کاذب در کشور می باشد که با توجه به نوع خاص ساخت این نوع کف کاذب، این محصول دارای مقاومت بالایی بوده و فشارهای بالایی را تحمل می کند. کف کاذب آلومینیومی با وزن کمتر نسبت به سایر انواع کف کاذب کاربردی تر است. این نوع کف کاذب به دلیل وجود آلومینیوم در تولیدشان در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند. ظرافت و زیبایی، وزن سبک، تنوع در طراحی و امکان بازیافت از ویژگی های اصلی کف کاذب آلومینیومی است.
کف کاذب آلومینیومی به دلیل استفاده از فلز در برابر آتش مقاوم بوده و احتمال زنگ زدگی یا اکسید شدن در اثر رطوبت بسیار کم است. به دلیل روش مونتاژ این نوع کف کاذب و عدم وجود پیچ ​​و مهره، از یکپارچگی بیشتر و استحکام بیشتری برخوردار است.

کف کاذب فولادی

نوع دیگری از کفپوش های کاذب مورد استفاده در اتاق های سرور و دیتاسنتر کفپوش فولادی است. یکی از ویژگی های این نوع کف کاذب اتاق سرور  قیمت کمتر نسبت به انواع مشابه می باشد. ظرفیت بار بالای این کف کاذب از مزایای آن است.
با توجه به ظرفیت باربری فولاد، این نوع کف باید در مناطق پرتردد و مکان هایی که کف نیاز به حمل بارهای بیشتری دارد مانند دفاتر، تردد مراکز تجاری و اتاق های سوئیچینگ مخابرات استفاده شود.
پوشش آنتی استاتیک در این نوع کفپوش ها باعث کاهش الکتریسیته ساکن در سطح و افزایش حفاظت از وسایل الکترونیکی می شود. نگهداری از این نوع کف کاذب آسان بوده و تجهیزات فولادی نسبت به بقیه کف کاذب عمر بیشتری دارد.

روکش کف کاذب

نوع پوشش به سفارش مشتری و منطقه ای که کف کاذب در آن استفاده می شود متفاوت است. به عنوان مثال در مناطقی مانند اتاق سرور و اتاق کنترل، باید از کفپوش های آنتی استاتیک استفاده کنید، دو نوع از انواع متداول کفپوش ها که می توان برای اتاق سرور استفاده کرد کفپوش های HPL روکش شده و کفپوش ها با روکش PVC می باشد.

جهت دریافت مشاوره واستعلام قیمت با کارشناسان شرکت توسعه نگار فرنام، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 صبح الی 17:00 از طریق شماره 88269731-021 در تماس باشید یا درخواست خود را از طریق پیامرسان واتساپ یا تلگرام به شماره 09120280754 و یا آدرس ایمیل info@farnamco.net ارسال نمایید.

فهرست