کفپوش اپوکسی اتاق سرور

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. راهکارها
  4. chevron_right
  5. استاندارد سازی اتاق سرور
  6. chevron_right
  7. کفپوش اپوکسی اتاق سرور

کفپوش اپوکسی اتاق سرور

کفپوش اپوکسی اتاق سرور درواقع یک نوع رنگ است که از دو ماده شیمیایی مختلف تشکیل شده است. این دو ماده رزین و سخت کننده(هاردنر) هستند. کاربردهای موادری که بر پایه اپوکسی ساخته می شوند گسترده است و مهم ترین آنها در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی است.

 به طور کلی اپوکسی‌ها را به خاطر چسبندگی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص خوب یا حتی عالی مکانیکی بسیار خوب آنها نسبت به اکثر رزینهای دیگر می‌شناسند. بسیاری از خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال اپوکسی‌های پرشده از نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند یا اپوکسی پرشده از روی که مقاومت خوردگی خوبی دارد و یا مخلوط آن با ریز الیافهای کربن آنها را رسانا می کند نیز وجود دارد .

کفپوش اپوکسی اتاق سرور

روکش کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک با استفاده از افزودنی‌های رسانا و پیگمنت‌ها و افزودنی‌های مخصوص طراحی و ساخته می‌شود. با توجه به افزودن مواد رسانا، این نوع کفپوش اپوکسی قابلیت انتقال الکتریسیته ساکن در محدوده 10.000 تا 1.000.000 اهم را دارد. الکتریسیته ساکن می‌تواند ناشی از سایش، تردد و حمل و نقل و همچنین مالش به وجود آید. بیشترین کاربرد این پوشش اپوکسی آنتی استاتیک بر روی ورق‌های مسی کیت‌ها و مدارهای الکتریکی است. روکش یا کفپوش آنتی استاتیک به علت توانایی انتقال الکتریسیته ساکن به روکش ضد جرقه نیز معروف است.

ویژگی های کفپوش اپوکسی اتاق سرور

1- انتقال الکتریسیته ساکن

2- جلوگیری از جرقه الکتریسیته ساکن

مشخصات فنی کفپوش اپوکسی اتاق سرور

رنگ ظاهری مشکی و سایر فام های رنگی
نسبت اختلاط A:B=100:18
جرم حجمی 1.2 گرم بر سانتیمتر مربع
محدوده مقاومت الکتریکی 1 مگا اهم
زمان گیرش اولیه 6 ساعت
زمان گیرش نهایی 24 ساعت
شرایط نگهداری 1 سال در شرایط مناسب

روش اجرا و میزان مصرف

برای اجرای کفپوش اپوکسی اتاق سرور ابتدا دو جز محصول(رزین و هاردنر) باید کاملا با هم ترکیب شوند و سپس درون همزن، به مدت 5 دقیقه با هم مخلوط شوند. بهتر از به مدت بیست دقیقه به مخلوط زمان دهیم تا فرصت برای واکنش دو جز فراهم شود. با کمک غلتک، پیستوله یا قلم مو میتوان پوشش حفاظتی را اجرا نمود. باید دقت شود پرایمر کفپوش اپوکسی آماده شده برای سطح بتن، بعد از اماده سازی در کمتر از 4 ساعت مصرف شود.

بهتر است سطح زیر کار قبل از اجرا به وسیله دستگاه اسکرچ یا ساب سگمنتی خراش داده شود. هدف از انجام این عمل، ایجاد سطحی برای بوجود آوردن پیوند مکانیکی قوی است.  همچنین باید دقت شود در هنگام نصب حتما از کفش مخصوص نصب اپوکسی استفاده شود. این کفش با کم نمودن سطح اتکا کفش با پوشش اجرا شده، آسیب وارد بر کف را به حداقل می رساند.

کفپوش اپوکسی اتاق سرور
کفپوش اپوکسی اتاق سرور

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه کفپوش اپوکسی اتاق سرور با کارشناسان شرکت توسعه نگار فرنام، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 صبح الی 17:00 از طریق شماره 88269731-021 در تماس باشید یا درخواست خود را از طریق پیامرسان واتساپ یا تلگرام به شماره 09120280754 و یا آدرس ایمیل info@farnamco.net ارسال نمایید.

فهرست