دیوار اتاق سرور

دیوار اتاق سرور

دیوار اتاق سرور | دیوار کاذب | دیوار کاذب اتاق سرور

دیوار اتاق سرور یا دیوار کاذب اتاق سرور، دیوارهای جداکننده غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند. دیوار کاذب از قاب های فولادی سبک پیش ساخته با مقاطع C و U تشکیل شده است که بر روی آن پانل های PVC یا MDF تعبیه شده است. در طراحی دیوار اتاق سرور این نوع دیوار باید در بالای دیوارهای باربر نصب و اجرا شود.

استفاده از دیوارهای کاذب برای ساخت دیوار اتاق سرور مزایای زیادی دارد و اجرای سیم در فاصله بین دیوار اصلی و دیوار کاذب مفید است. یکی از مزایای دیوارهای کاذب در اتاق سرور، خالی بودن فضای داخل دیوارها، امکان استفاده از انواع عایق های حرارتی و صوتی و عبور و مرور و دسترسی آسان به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی است. دیوارهای کاذب در اتاق سرور نیز می تواند امنیت فیزیکی اتاق سرور را افزایش دهد. اتاق سرور به عنوان یکی از اجزای ضروری هر شرکت یا سازمانی باید مجهز به آخرین استانداردها باشد و دیوارهای اتاق سرور نیز جزء تجهیزات امنیتی اتاق سرور محسوب می شوند.

دیوارهای کاذب در اتاق های سرور معمولاً بر روی دیوارهای باربر نصب می شوند. این نوع دیوارها نیز سبک هستند و فشار زیادی به سازه اصلی ساختمان وارد نمی کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های دیوارهای اتاق سرور، سبک بودن، عایق بودن صدا و مقاومت در برابر ضربه است. دیوار کاذب از تبادل سرما و گرما در اتاق سرور جلوگیری می کند و یکی بودن دمای اتاق باعث می شود سرور کمتر دچار مشکل شود.

از مزایای دیگر دیوار اتاق سرور می‌توان به این موارد اشاره کرد:

وزن سبک و در نتیجه ایمنی در برابر زلزله
جلوگیری از ورود گرما، عایق صدا و رطوبت
کاهش هزینه های سازه و فونداسیون به دلیل کاهش بار مرده بر روی ساختمان
انعطاف پذیری در شکل گیری و سهولت ساخت سازه معماری
نصب سریعتر از ساخت دیوار
تعمیر و تعویض پنل 
استفاده سریع از فضا پس از اتمام ساخت

دیوارهای کاذب مورد استفاده در ساخت اتاق سرور تفاوتی با سایر دیوارهای کاذب مورد استفاده در ساختمان ها ندارند و ظاهری یکسان دارند. نکته اینجاست که پشت پنل های کاذب دیوار اتاق سرور با پشم سنگ با چگالی 80 پوشیده شده است.علت استفاده از پشم سنگ مقاومت در برابر آتش است. لازم به ذکر است که در حین اجرای  دیوار ضد حریق تمامی محفظه های در نظر گرفته شده برای عبور نصب باید به طور کامل پوشیده شود.

انواع دیوار اتاق سرور | دیوار کاذب

دیوارهای کاذب با بتن مسلح: 

بتن مسلح بتنی با میله ها، صفحات یا الیاف فولادی است که مواد را تقویت می کند. توانایی حمل بار توسط این مصالح افزایش می یابد و به همین دلیل بتن مسلح در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوار کاذب با تیغه آجری یا بلوک سیمانی و بلوک هبلکس:

بلوک سیمانی از مخلوط سیمان، ماسه و آب ساخته می شود. این بلوک های سیمانی در دو نوع توخالی و توپر ساخته می شوند.

دیوارهای پیش‌ساخته:

از این دیوار در ساخت دیوار اتاق سرور استفاده می شود که از مواد مختلفی ساخته شده و سرعت نصب بالایی دارد. ساندویچ پانل دیواری از سه قسمت تشکیل شده است. این سازه شامل دو قسمت بیرونی و یک قسمت داخلی است.

هسته این محصول انواع مختلفی دارد مانند: پشم سنگ، پشم شیشه، فوم پلی یورتان (پلی اورتان)، پلی استایرن (eps) یا پلی استایرن  شده (xps) که البته در ایران بیشتر با فوم پلی اورتان استفاده می شود. ..

انواع دیوار کناف در دیوار اتاق سرور

پانل ساده یا پانل گچی کناف (RG) دارای روکش کرم رنگ

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR) دارای روکش سبز

پانل گچی ضد آتش کناف مقاوم در برابر حریق (FR) دارای روکش صورتی

پانل گچی ضد حریق و ضد رطوبت کناف (FM) دارای روکش سبز

برای ساخت دیوارهای اتاق سرور خود می توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، اما حتما از یک مهندس ماهر  برای طراحی استفاده کنید. طراحی مناسب هزینه های شما را کاهش می دهد و از شکست های بعدی جلوگیری می کند.

کارشناسان آماده ارائه مشاوره و همکاری در ساخت اتاق سرور دیوار کاذب، کناف اتاق سرور، کناف نسوز، کناف سبز، بلوک هابلکس، خرد و رانر، کناف دیوار کاذب، اتاق سرور، رنگ بندی کناف می باشند. با ما تماس بگیرید..

توسعه نگار فرنام در زمینه طراحی و نظارت مرکز داده و مرکز داده، ارائه راهکارهای جامع مرکز داده، مشاوره، طراحی، اجرا، نظارت و استانداردسازی اتاق سرور فعال است.

فهرست