درب اتاق سرور ضد حریق

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. راهکارها
  4. chevron_right
  5. اتاق سرور
  6. chevron_right
  7. درب اتاق سرور ضد حریق

درب اتاق سرور ضد حریق

درب اتاق سرور ضد حریق با قابلیت حفاظت در برابر حریق  یکی از حیاتی ترین و مهم ترین قسمت های راه اندازی اتاق سرور استاندارد نامیده می شود. درب های اتاق سرور دارای ویژگی های خاصی هستند که به دلیل اهمیت فراوان باید از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بتوانند تجهیزات اتاق سرور را در برابر آتش سوزی یا هرگونه سرقت محافظت کنند. این درب ها باید مطابق با استانداردهای بین المللی و دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باشد.

درب اتاق سرور ضد حریق

ویژگی های درب اتاق سرور ضد حریق

درب اتاق سرور ضد حریق دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به درب ضد حریق معمولی که در منازل مسکونی استفاده می شود، می باشد. ابعاد، وزن، مواد و متریال بکار رفته، جنس ورقه پوششی درب ضد حریق اتاق سرور نسبت به سایر متفاوت است و باید حداقل یک ساعت مقاومت در مقابل حریق داشته باشد. در ادامه به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

ابعاد درب 

درب اتاق سرور ضد حریق دارای دو اندازه می باشد. عرض 105 سانتیمتر با ارتفاع 210 سانتیمتر و یا عرض 110 سانتیمتر با ارتفاع 210 سانتیمتر. با توجه به سفارشی بودن درب های اتاق سرور، امکان سفارش بر اساس ابعاد دیگر نیز فراهم می باشد که بسته به تجهیزات داخل اتاق سرور می تواند متفاوت باشد. 

ساختار درب

درب اتاق سرور از اسکلت تقویت شده با جنس پروفیل ساخته می شود. این پروفیل ها دارای تعدادی تقویت کننده هستند که از تغییر شکل در مواقع آتش سوزی ممانعت به عمل می آورد. همچنین وجود پروفیل های تقویتی باعث ضد سرقت بودن در نیز میشود. پوشش چارچوب و لنگه درب با رنگ الکترو استاتیک بصورت همگون با ضخامت 90 میکرون به همراه چربی شویی در کوره های پیشرفته رنگ آمیزی می شود. درو تا دور لنگه درب هم فومی ضربه گیر نصب میشود.

جهت بازشو

درب اتاق سرور ضد حریق باید به سمت بیرون باز شود. باز شدن درب به داخل، عملکرد سیستم اطفاء رادر زمان حریق و تخلیه گاز مختل می کند. چرا که فشار گاز اجازه کشیده شدن درب به داخل را نمی دهد و افراد نمی توانند از اتاق خارج شوند. باید درب اتاق سرور به طور مکانیکی از داخل باز شود تا در زمان قطع برق یا بروز حادثه امکان باز کردن درب وجود داشته باشد.  بنابراین درب اتاق سرور باید بیرون باز شو باشد که صراحتا این مورد در استاندارد TIA-942 نیز عنوان شده است.

ضد حریق بودن

از اساسی ترین ویژگی های درب اتاق سرور، ضد حریق بودن آن است. این درب ها به گونه ای ساخته می شوند که حداقل 120 دقیقه در مقابل نفوذ آتش مقاومت داشته باشند و بتوانند دمای بیش از 800 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. وجود پشم سنگ با دانسیته 80 الی 120 کیلوگرم بر متر مکعب و ضخامت 2 اینچ از الزامات درب اتاق سرور است. هوا بندی درب با استفاده از نوار های سیلیکونی انجام می شود. این نوار ها در برابر دمای بالا و حرارت تا میانگین 50 تا 350 درجه سانتیگراد مقاومت دارند. این نوار‌های هوا بند مانع از عبور دود و گازهایی که در اثر آتش سوزی ایجاد شده می گردد. این نوار های مقاوم، همچنین مانع خارج شدن گاز سیستم اعلام و اطفاء حریق می شوند.

روکش درب

روکش درب از جنس ورق استنلس استیل یا ورق کربن استیل در لنگه با ضخامت 1.25 و 1.5 در چارچوب می باشد که دارای رنگ الکترواستاتیک پودری یا پخت کوره ای دارد. امکان انتخاب رنگهای متفاوت برای درب اتاق سرور وجود دارد امام بدلیل کاربری اتاق سرور و عدم تداخل در شدت نور استاندارد، بهتر است از رنگهای روشن استفاده شود.

درب اتاق سرور ضد حریق

استاندارد های درب اتاق سرور

1- علامت استاندارد ایران

2- گواهینامه کند سوزی و مقاومت در برابر حریق سازمان آتش نشانی

3- دارای گواهی آزمایش مقاومت از مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی

3- مطابق استاندارد American National Fire Protection Association

جهت مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان شرکت توسعه نگار فرنام، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 صبح الی 17:00 از طریق شماره 88269731-021 در تماس باشید یا درخواست خود را از طریق پیامرسان واتساپ یا تلگرام به شماره 09120280754 و یا آدرس ایمیل info@farnamco.net ارسال نمایید.

فهرست